sobota, 27 czerwca 2015

Gotowana młoda kapusta "na krótko" z koperkiem

Była chwila przerwy w przepisach i niestety teraz też do września nie będzie regularniej, ale mam nadzieję, że od września to już pójdzie tak w miarę. Dziś mam dla Was przepis na młodą kapustę. Czerwiec obfituje w warzywa i owoce, trzeba korzystać :)
Wersje są dwie: zdrowa i mniej zdrowa.
Tak czy tak trzeba korzystać, bo oprócz tego, że kapusta jest bardzo zdrowa, to jest bardzo niskokaloryczna, mmm nic tylko jeść.



Składniki (dla 2 osób):

  • średniej wielkości główka kapusty;
  • 2 szklanki wody;
  • 1 cebula (jak ktoś lubi cebulę to 2 jak najbardziej wskazane);
  • 1 liść laurowy;
  • 2 ziarenka ziela angielskiego;
  • pęczek koperku;
  • pieprz, sól;
  • olej;
  • 2 łyżeczki mąki (do zasmażki-ja użyłam mąki żytniej razowej, ale może być najzwyklejsza mąka).
Z kapusty odrzucić zewnętrzne liście. Poszatkować kapustę i wrzucić do garnka. Wlać wodę i odrobinę soli. Zagotować. Gotować kilka minut, często mieszając.
Cebulę pokrojoną w kostkę podsmażyć na oleju. Do cebuli dosypać mąkę i podsmażyć razem. Jeśli ktoś dba o linię można pominąć mąkę :). 
Cebulę dodać do gotującej się kapusty, dodać także pieprz, liść laurowy i ziele angielskie. Posiekać koperek i dodać do reszty. Wymieszać wszystko razem, gotować jeszcze kilka minut bez przykrycia, aby woda odparowała. 
Następnie przykryć i dusić razem 15-20 minut, mieszając od czasu do czasu. 
Z kapustą trzeba uważać, aby jej nie przypalić.
Podawać z chlebem.

U nas kapusta wystąpiła w towarzystwie zwykłej, ugotowanej zielonej soczewicy. 

Smacznego!



1 komentarz:

  1. Ale mnie zainspirowałaś! Dziś u mnie na obiad była kapustka, choć w nieco innym wydaniu, bo ja dodaję margaryny i cukru :)

    OdpowiedzUsuń